Nekrosis Punca Penyakit Degeneratif

Sel ni walaupun ianya organisasi terkecil dalam badan kita, tapi peranan yang dimainkan sangat besar sebab semuanya bermula dari sel. Masing-masing ada sistem dan fungsi tersendiri.

Sumber: Google

Macam manusia juga, sel yang hidup akan mati bila tiba masanya. Tapi tak semua sel mati dengan cara semulajadi (apoptosis). Sel yang mengalami kerosakan akan memperbaiki dirinya dulu. Kalau tak berjaya, sel akan hantar dirinya ke peringkat apoptosis.

Sel yang mati sebelum waktu matang pula dipanggil nekrosis. Nekrosis ni jadi disebabkan oleh beberapa faktor:

~ toksin dan bahan kimia
~ inflamasi seperti virus, bakteria dan fungus
~ radikal bebas (asap rokok & kenderaan)
~ trauma (suhu yang ekstrem, radiasi)
~ kecederaan

Kalau  badan kita banyak sangat elemen-elemen jahat ni, sel kita tak mati mengalami nekrosis. Maka hiduplah sel-sel yang cedera, sakit, yang tua tapi berguna duk dalam badan. Haih...

Nekrosis menyebabkan inflamasi di kawasan tisu sel yang dah mati tu. Paling senang nak tengok sel kulit yang mengalami proses nekrosis ni kat kaki orang diabetes tu. Sel kulit dia jadi kehitaman kan? Nampak dah mati.



Lebih mengerikan lagi bila sel-sel yang dah rosak dan tua bangka ni duplicate sel rosak tadi dan hasilkan sel baru yang sakit juga.

Sebab tu dapat macam-macam penyakit seperti sakit jantung, diabetes, alzheimer dan macam-macam lagilah. Lagi bahaya kalau jadi sel kanser.

Jadi, kenapa perlu ambil Vivix? 

Sel yang cedera tapi tak mati tu perlu dibaiki supaya dapat kembali berfungsi dengan baik. Sebagai satu-satunya suplemen, yang boleh menembusi DNA manusia, terdapat 4 mekanisme utama dalam Vivix:

✔ Pembaikan sel
✔ Perlindungan sel
✔ Tenaga sel
✔ Prestasi sel



Vivix membantu memastikan sel-sel yang ada dalam badan kita ni sel hidup yang sihat. Bila sel-sel ni sihat, organ pun dapat berfungsi dengan baik.

Bila sel yang hidup cukup oksigen dan tenaga, sel tak adalah jadi berasid (sel berasid punca terjadinya sel kanser) dan enzim tertentu tak akan dilepaskan. Barulah DNA kita cantik je.

Jom lah kita jaga sel kita molek-molek supaya penyakit degeneratif ni tak berani nak hinggap dengan izinNya. Sesudu kecil je sehari. Badan pun segar bertenaga sepanjang hari.

Dapatkan Vivix sekarang!

Harga sebotol Vivix RM475. Pembelian 2 botol Vivix pada harga RM805.60 adalah lebih jimat dengan kelebihan:

1. Keahlian percuma
2. Kos penghantaran percuma
3. Cash bonus pada bulan hadapan.
4. Konsultasi eksklusif percuma.

Sila hubungi cikT melaui sms atau whatsapp ke 013-388 9522. Bagi pembelian dengan kad debit atau kredit, boleh membuat tempahan dan pembayaran terus di sini.

Nilai sebuah kesihatan itu lebih berharga.

CikT
The Lovely Mamipreneur



Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment