Kurang Aktiviti Neurotransmitter Dalam Otak Punca Kurang Motivasi

Kita ni cepat sangat putus asa. Belum pun mencuba dah nak menyerah kalah. Lepas tu salahkan takdir, kata nasib tak menyebelahi, lepas tu nangis kat bucu katil dan tak buat apa.


Kurangnya motivasi dalam diri sebenarnya berpunca dari kurangnya aktiviti neurotransmitter dalam otak.




Energizing Soy Protein (ESP)
ESP membantu mengawal kandungan gula untuk disalurkan ke otak dan seluruh tubuh. Pengeluaran hormon norepinephrine dan dopamine untuk otak jadi lebih fokus, peka dan jelas perlu dirangsang dengan pengambilan asid amino penting.

Lecithin
Untuk otak berfungsi dengan baik, bekalan koline dan acethycholine juga penting supaya otak dapat berfikir, mengingat dan memberikan konsentrasi. Sangat sesuai untuk tingkatkan ingatan bagi pelajar dan membantu pesakit Alzheimer mengurangkan simptom pelupa.

Omega Guard
Fungsi grey matter dikawal oleh sel neuron otak. Perkara kelabu termasuk kawasan-kawasan otak yang terlibat dalam kawalan otot, dan persepsi deria seperti penglihatan dan pendengaran, ingatan, emosi, pertuturan, membuat keputusan, dan kawalan diri. Yang meningkatkannya sudah tentulah dengan pengambilan omega-3.

Performance Drink
Macam bateri handphone, kena selalu cas baru dapat berfungsi, begitu jugalah dengan tubuh dan otak kita. Elektrolit adalah mineral di dalam badan yang mempunyai cas elektrik yang berada dalam cecair darah, air kencing dan badan. Mengekalkan keseimbangan elektrolit membantu "chemistry" otak, badan, tindakan otot dan proses lain.

B Complex
Salah satu sebab kenapa kita selalu mengalami depresi dan tak bersemangat ialah kurangnya penghasilan serotonin dan dopamine. Pengambilan vitamin B terutamanya B6 dapat meningkatkan kerja otak.



Kesemuanya penting untuk membina dan membuat jaringan networking antara sel-sel otak. Barulah semangat sentiasa membuak-buak macam baby yang baru dapat kaki.

Bagi mendapatkan suplemen untuk kesihatan dan meningkatkan fungsi otak, silalah sms atau whatsapp cikT di talian 013-388 9522.

CikT
The Lovely Mamipreneur

Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment