Berpantang Cara Moden

Bila masuk bab berpantang ni, pasti terbayangkan jamu yang terpaksa ditelan, berstokin, berbengkung, pilis dan param, berpakaian tebal, bertungku dan sebagainya. CikT pun bila nak berpantang memang jaga semampu yang boleh. Ya lah, inilah masanya kita nak "betulkan kembali" kerosakkan badan kita kan.

Berpantang cara moden pun boleh kurangkan risiko bentan dan meroyan jugak sebenarnya.

Kebanyakkan pantang-larang orang lama ni mengikut situasi masa dulu. Dengan rumah banyak tangga (dibina tinggi), tandas jauh dari rumah, rumah kayu yang buat kita rasa sejuk, banyak lagilah.

Ada pantang yang masih boleh diikut, dan ada yang dah dimodenkan. Pengalaman cikT sendiri bersalinkan keempat-empat orang anak, bila dah siap dengan jamu bagai, sekali tak boleh ambil sebab anak akan kena cirit-birit. Perut tak tahan dengan panas jamu agaknya sebab menyusu badan sepenuhya.

Bila cikT cuba berpantang degan set berpantang Shaklee, alhamdulillah badan bertenaga walaupun terpaksa bangun tengah malam untuk menyusu dan pam, luka cepat sembuh, dapat menyusu dan simpan stok susu perahan sekali, dan dapat berpantang dengan tenang walaupun anak tengah growth spurt.

CikT ada pengalaman terpaksa berkampung selama 3 hari 2 malam di hospital disebabkan anak ketiga kena jaundice. Tak nak duduk lama-lama kat hospital punya pasal cikT gigih pam susu setiap 2 jam supaya bacaan kuning cepat turun. Tidur malam pun terpaksa pasangkunci alarm. Bersyukur sangat bila dapat kekalkan tenaga walaupun kurang rehat.

Apa yang menarik dengan Set Berpantang Shaklee ni? Jom kita tengok satu persatu.



Bagi menggantikan darah yang hilang masa bersalin, Vitalea sebagai pelengkap nutrisi yang bervitamin dan mineral dapat memberikan tenaga dan menghasilkan darah merah.

Vitamin C pula dapat membaikpulih sel dan tisu yang rosak. Ia juga membantu dalam penyembuhan luka dan kurangkan stretch mark.

Kebanyakkan ibu risau dengan proses membuang air besar semasa pantang. Yak kurang jugak dengan masalah sakit belakang selepas bersalin dan ketika menyusu. Kandungan Magnesium dan Vitamin ad dalam Ostematrix memaksimakan penyerapan kalsium dalam tubuh.

Raja segala tumbuhan yang jugak dijenali sebagai kacip fatimah moden. Alfalfa membantu ibu dalam proses penyembuhan dalaman. Ia juga berfungsi sebagai "milk booster" bagi ibu menyusu.

ESP ni memang feveret ramai ibu-ibu (bagi yang pernah rasalah). Selain membantu memulihkan luka luaran dan dalaman, kandungannya yang rendah GI (glisemik index) dapat mengelakkan otak menerima terlalu banyak gula dalam satu masa yang memberi kesan pada mood ibu. Kebanyakkan ibu merasa ESP dapat merangsang pengeluaran susu yang banyak dan pekat.

Haa, yang ni mesti ramai tak tahu. Kandungan omega 3 sebenarnya meningkatkan fungsi grey matter; komponen otak utama yang berfungsi menghantar signal kepada saraf lain. Kalau tak nak rasa sedih-sedih, tekanan perasaan, atau rasa cenderung nak buat benda tak elok, Omega guard lah jawabnya.

Bagi mendapatkan set ini dan konsultasi secara eksklusif termasuk tips penyusuan, bolehlah menghubungi cikT di talian 013-388 9522.

CikT
The Lovely Mamipreneur




Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment