Tambah Susu Dengan Set Menyusu Shaklee

Assalamualaikum.

Semua ibu ingin berikan yang terbaik buat bayinya dan semestinya yang terbaik itu bermula dari penyusuan susu ibu. Dek kerana kekurangan pengetahuan tentang ilmu penyusuan, si ini mula menyerah kalah dan beralih kepada susu formula kerana merasakan susunya tidak cukup. Ini ditambah lagi dengan keletihan seharian bekerja dan menguruskan rumahtangga. CikT dulu pun hampir putus asa jugak.

Entah dari mana datangnya kekuatan tu, cikT cari macam-macam info berkenaan penyusuan susu ibu ni dari buku, majalah, internet dan bertanya kepada yang pakar. Alhamdulillah, semuanya dapat diatasi jugak.

Hasil daripada pengalaman menyusukan empat orang anak dan hasil pembacaan tentang penyusuan susu ibu, berikut adalah cara untuk meningkatkan penghasilan susu ibu:

1. Pastikan pengambilan makanan yang seimbang.

2. Minum air kosong sekurang-kurangnya 6 hingga 8 gelas sehari.

3. Beri susu atau pam sekerap 2 hingga 3 jam sekali atau mengikut kehendak bayi.

4. Susui bayi dari kedua belah payudara agar penghasilannya seimbang.

5. Amalkan zikir Ya Matin (Yang Maha Kukuh).

6. Yakin pada diri sendiri.

7. Elakkan stres.

8. Pengambilan suplemen.


Set Menyusu Shaklee

Di dalam Set Menyusu Shaklee ini ibu akan dibekalkan dengan nutrisi lengkap yang membantu memberikan tenaga yang diperlukan oleh tubuh. Kadangkala tanpa kita sedari, kita kehilangan banyak tenaga dan mudah berasa letih disebabkan aktiviti penyusuan dan beberapa rutin yang lain. Akibatnya, penghasilan susu semakin susut.


Vita-Lea: Multivitamin yang membekalkan 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Memberikan tenaga segera dan membantu melancarkan metabolisme tubuh.

B Complex: Kandungan B6 dapat mengurangkan tekanan akibat keletihan. Di samping itu, ia juga membantu menghasilkan sel darah merah yang menyerlahkan seri wajah.

Vitamin C: Menguatkan sistem imuniti yang juga boleh disalurkan khasiatnya kepada bayi. Ia juga mencantikkan kulit.

Ostematrix: Gabungan kalsium, magnesium, vitamin D dan boron membantu mengembalikan kepadatan tulang yang dapat mengurangkan sakit pinggang atau sakit belakang akibat posisi menyusu.

Alfalfa: Raja segala tumbuhan dan juga kacip fatimah moden ini sangat terkenal sebagai penggalak susu. Membantu menyahkan toksin dari tubuh.

Energizing Soy Protein: Khasiat asid amino yang diperlukan tubuh bukan sahaja membantu memekatkan susu, ia juga membantu menghilangkan parut, mencantikkan kulit dan mengurangkan rasa lapar. Sangat sesuai bagi penghidap diabetes kerana indeks glisemiknya yang rendah.


Testimoni:





Untuk dapatkan Set Menyusu Shaklee ini, bolehlah menghubungi cikT di talian 013-3889522 dengan cara sms atau whatsapp. InsyaAllah, bayi kenyang, ibu pun tenang.

CikT
The Lovely Mamipreneur
013-388 9522


Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment