Kembali Bekerja Dengan Stok Susu Perahan Mencukupi

Assalamualaikum.

Cuti bersalin tinggal lagi beberapa hari. Sudah bersediakah ibu nak tinggalkan bayi dengan stok susu perahan yang mencukupi? Masa anak pertama dulu, bila dah habis waktu berpantang dan tiba masa untuk kembali bekerja barulah mula nak kalut tengok stok simpanan. Sepatutnya, seawal minggu kedua lagi dah boleh mula pam dan buat stok.

Masuk anak kedua dan seterusnya, cikT memang tak bertangguh. Ada masa je, pam. Setiap malam bangun antara pukul 12 ke 1 pagi dan 3 ke 4 pagi untuk pam semata-mata nak rangsang pengeluaran susu. Bila anak tak terjaga, cikT akan buat power pumping. Memang tersengguk-sengguklah masa pam tu, tapi memikirkan demi anak, cikT gagahi jua. Cewah...

Macam mana cikT boleh kekalkan konsistensi bangun pam di waktu malam tanpa culas? Sememangnya dengan pengambilan Set Menyusu Shaklee yang  membantu mengekalkan kecergasan cikT sewaktu berpantang. Apa yang cikT ambil?

Set Menyusu Shaklee

Vita-Lea: Multivitamin yang membekalkan 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Memberikan tenaga segera dan membantu melancarkan metabolisme tubuh.

B Complex: Kandungan B6 dapat mengurangkan tekanan akibat keletihan. Di samping itu, ia juga membantu menghasilkan sel darah merah yang menyerlahkan seri wajah.

Vitamin C: Menguatkan sistem imuniti yang juga boleh disalurkan khasiatnya kepada bayi. Ia juga mencantikkan kulit.

Ostematrix: Gabungan kalsium, magnesium, vitamin D dan boron membantu mengembalikan kepadatan tulang yang dapat mengurangkan sakit pinggang atau sakit belakang akibat posisi menyusu.

Alfalfa: Raja segala tumbuhan dan juga kacip fatimah moden ini sangat terkenal sebagai penggalak susu. Membantu menyahkan toksin dari tubuh.

Energizing Soy Protein: Khasiat asid amino yang diperlukan tubuh bukan sahaja membantu memekatkan susu, ia juga membantu menghilangkan parut, mencantikkan kulit dan mengurangkan rasa lapar. Sangat sesuai bagi penghidap diabetes kerana indeks glisemiknya yang rendah.

Hasilnya? CikT tak perlu risau bila kembali bekerja. Stok susu perahan ni bukan sahaja berguna di waktu kecemasan, juga berguna bila anak kena Growth Spurt (beralih bulan); anak akan menyusu lebih banyak pada fasa ini, dan bila ibu perlu berpuasa, datang haid dan sebagainya. InsyaAllah.

Ibu-ibu bekerja yang bakal melahirkan, sesang berpantang dan akan kembali bekerja bolehlah dapatkan Set Menyusu Shaklee daripada cikT dengan menghubungi 013-3889522 (sms atau whatsapp).

Selamat kembali bekerja dengan stok susu perahan yang mencukupi ya ibu-ibu.

CikT
The Lovely Mamipreneur
013.388.9522



Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment