Wanita Ini Kembali Senyum Setelah 3 Bulan Diserang Bell's Palsy

Assalamualaikum.

Biasa dengar Bell's Palsy tak? Bell's Palsy adalah sejenis lumpuh muka yang mengakibatkan ketidakupayaan untuk mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.

Gejala boleh berbeza-beza daripada ringan kepada teruk. Otot bergerak lemah, atau hilang keupayaan untuk bergerak samada satu atau kedua-dua (jarang berlaku) belah muka. Gejala lain termasuklah labuhnya kelopak mata, perubahan dalam rasa, sakit di sekitar telinga, dan peningkatan kepekaan terhadap bunyi. Biasanya gejala datang pada lebih 48 jam.

Jom ikuti pengalaman wanita yang diserang Bell's Palsy secara tiba-tiba dan bagaimana beliau pulih setelah ikhtiar dengan Vivix.


2 Oktober 2015

Saya bangun sebelah muka dah jatuh. Tak boleh senyum. Mata tak boleh tutup. Air mata mengalir macam menangis. Sakit. Rasa tegang je.

Doktor sahkan saya diserang Bell's Palsy. Bukan Stroke. Tapi kelemahan sebelah otot muka. Saya di steroid. Punca Unknown. Tapi may be sebab saya menyusukan, dan baru lepas bersalin. Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas itu.

Consume SPECIAL DOSE VIVIX. Dan consume OmegaGuatd, BComplex & Vitamin E dengan EXTREME. Saya juga menjalani fisioterapi.

Alhamdulillah selepas 90 hari, saya diberi kesempatan SENYUM kembali.

Share lah. Saya izinkan. Kalau ada ahli keluarga / sahabat handai yang mengalami, berikan support. Ia bukan mudah selerti yang dijangka. Saya dan sahabat Bell's Palsy sahaja yang tahu apa yang kami rasa. - Puan Faiza



CikT
The Lovely Mamipreneur

Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment