Tiada Lagi Masalah Rambut Gugur Dan Beruban

Assalamualaikum.

Rambut gugur. Itulah yang kita hadapi setiap hari kerana kira-kira 70 ke 100 helai rambut akan gugur dan akan digantikan dengan rambut baru yang tumbuh. Lebih panas iklim yang kita diami, lebih suburlah pertumbuhannya.

Akan tetapi, keguguran rambut tanpa pertumbuhan yang baru bagi menggantikan yang gugur mendatangkan masalah dan kemungkinan besar boleh menyebabkan botak. Masalah keguguran rambut ini biasanya dihadapi oleh mereka yang lanjut usia, wanita selepas melahirkan dan mereka yang menghidapi penyakit tertentu.

Begitu juga dengan uban. Kalau dulu rambut beruban biasanya untuk orang-orang berumur sahaja kan. Sekarang ni, muda-mudi pun dah ramai yang rambutnya beruban.

Kini masalah rambut gugur dan beruban bukan sahaja dihadapi oleh golongan di atas, dah ramai yang masih berusia muda yang mengalaminya termasuklah budak sekolah rendah. CikT darjah enam dulu ada seorang kawan yang dah beruban tau.

Kekurangan nutrisi, diet yang tidak seimbang, gaya hidup, merokok, pengambilan ubat-ubatan dan stres adalah antara punca terjadinya keguguran rambut.

Bagaimana Vivix membantu mengatasi masalah keguguran rambut?

Vivix seperti yang sudah kita ketahui adalah suplemen yang 10 kali lebih berkuasa dari resveratrol dan mengandungi antioksidan yang tinggi yang bertindak terus ke dalam sel tubuh kita. Sel yang rosak dan tak sihat akan digantikan dengan sel baru yang sihat. Apabila sel-sel yang elok sahaja yang tinggal, maka, secara otomatik rambut, kulit dan tubuh kita menjadi kembali ke usia 25 tahun.

Jom ikuti pengalaman yang diceritakan oleh isteri pengguna Vivix dan hasil yang suami beliau dapat setelah mengamalkannya.


"Husband makan Vivix kurang dah rambut gugur dia. Satu lagi yang memeranjatkan, uban dia bertukar hitam. Nampak perubahan dia. Dari akar tu naik ke hujung ada perubahan warna. Asalnya semua putih, lepas tu start dari akar jadi hitam pula.

Dia siap tunjuk lagi, haha. Sebab dia perasan uban tu dah lama, tiba-tiba dia cabut tengok dah berubah sikit jadi hitam.

Haha. Banyak sangat perubahan pada dia, dah makin konsisten berbanding isteri dia ni makan Vivix."


CikT
The Lovely Mamipreneur

Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment