Khasiat Biji Labu Dalam Nutriferon

Bulan purnama dah dekat, eloklah makan banyak-banyak biji labu supaya askar-askar cukup persediaan nak lawan parasit dalam badan.


Biji labu kaya dengan magnesium, zink, sumber (tumbuhan) omega-3, protein dan asid amino. Sangat baik untuk menjaga kesihatan jantung, mengawal gula dalam darah, anti-keradangan, meredakan sakit kepala, dan mengurangkan kadar kolestrol jahat dalam darah.

Dengan kandungan zink di dalamnya, sangat baik untuk organ reproduksi (lelaki dan wanita) dan kesuburan lelaki. Sebagai ejen antioksidan, biji labu juga melancarkan peredaran darah dan melambatkan penuaan. Orang yang ada masalah tidur juga elok mengambilnya sebelum tidur.

Ia juga kaya dengan fiber yang membantu menambahkan tenaga, mengembalikan selera makan yang hilang dan melawaskan air kencing.

Disebut sebagai salah satu makanan kegemaran Rasulullah ini dikaji dan 40 tahun masa diambil untuk digabungkan bersama benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower membentuk Nutriferon.



Terima kasih Dr. Yasuhiko Kojima, seorang pakar imun yang juga pencipta Nutriferon.

Macam emergency kit, satu rumah kena ada satu. Bila rasa tak sedap badan je kena cepat-cepat koyak satu sachet. Anak cikT kalau tiba-tiba kena allergic, ambil satu Nutriferon dan Omega Guard, alhamdulillah hilang merah-merah kat muka dengan hidung gatalnya tu.

Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment