Selamat Hari Ibu

Assalamualaikum.



Haji Seman ke Pekan Rabu,
Selamat Hari Ibu!!

MasyaAllah. Dah hampir sembilan tahun jadi ibu ni, banyak sangat benda yang cikT belajar. Dari pembacaan, perkongsian, dan pengalaman. Bahkan anak-anaklah yang menjadi guru sebenar dalam perjalanan menjadi ibu. Bermula dari mengandungkan, melahirkan, menyusukan, menjaga, mendidik, dan membesarkan mereka sangat banyak yang cikT belajar.

Tanggal 9 pada lima tahun lepas, putera sulung dalam keluarga kami selamat dilahirkan. Anas Malik namanya. Orangnya kacak (mami masuk bakul angkat sendiri ni), patuh, penyayang dan sangat bijak. Masa nak melahirkan dulu cikT ingat akan bersalin pada hari ibu, rupanya lebih awal.



Untung ada anak lahir dekat-dekat sambutan hari ibu ni. Maminya dapat tumpang sekaki. Heheh. Itu pun sekadar suka-suka je. Dengan alasan hari lahir Anas jugaklah kitorang sambut hari ibu dengan mak mertua. Seronoklah sikit kan.

Jadi kali ni pun sama jugak. Kitorang sambut sekali. Alhamdulillah kali ni Allah beri peluang dekat cikT untuk buat kek sendiri walaupun presentation nya ala kadar. Sambut dengan mak mertua dan adik ipar yang nombor dua. Anak-anaklah yang seronok dapat kumpul ramai-ramai jumpa sepupu. Walaupun duduk KL, nak dapat masa bersama tu memang agak susah. Masing-masing dengan komitmen.

Apa-apa pun, syukur sangat dapat luangkan masa bersama keluarga di hujung minggu. Maklumlah cik abe sibuk tak menentu.

CikT nak ambil kesempatan untuk ucapkan Selamat Hari Ibu terutamanyabuat bonda cikT yang tercinta, Hjh Masnah dan bonda mertua Pn. Noriah. Moga Allah memberikan kesihatan dan limpahkan kecibtaan pada mereka berdua. Amin.

Untuk kawan-kawan semua yang bergelar ibu, ucapan Selamat Hari Ibu ini jugak buat kalian.

CikT
The Lovely Mamipreneur

Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment