Susu Banyak Bila Tiap Kali Pam

Assalamualaikum.

Hati mana tak suka bila dapat feedback positif dari customer. Lagi-lagi dari ibu menyusu. Maklumlah, cikT dulu pun pernah struggle jugak. Jadi, faham sangat bila ibu sanggup cuba macam-macam petua, suplemen dan apa saja demi nak tambahkan pengeluaran susu ataupun sekadar nak kekalkannya.

Dalam penyusuan susu ibu, pengambilan suplemen sebenarnya tak bertindak sebagai penggalak susu secara langsung. Sebenarnya, bila tubuh kita dilengkapi dengan nutrisi yang secukupnya di samping pengambilan makanan seimbang dan air yang mencukupi, kita akan kurang berasa letih dan tak bersemangat, lebih-lebih lagi ibu menyusu.

Bila tubuh bertenaga dan stres dapat dikurangkan, lebih mudah dan bertambah banyak susu akan dihasilkan. Begitu juga dengan kaedah "demand and supply". Lebih kerap payudara dikosongkan, maka lebih banyak pengeluaran susu berlaku. Tak kisahlah penyusuan terus ataupun dengan cara mengepam.

Antara petua untuk membanyakkan susu ialah dengan pengambilan protein seperti soya. Akan tetapi, ibu perlu bijak memilih jenis soya yang nak diambil. Pastikan soya tersebut adalah dari sumber bukan GMO, mudah diserap oleh tubuh, mengandungi 9 asid amino, tiada asid urik, tiada kolestrol, rendah lemak, rendah indeks glisemik dan semestinya yang halal. Pilihan cikT pastinya Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee.

Kebanyakan ibu yang mengamalkan ESP mengalami kesan yang sama, iaitu penghasilan susu yang bertambah dan susu yang lebih pekat. Bonus lain yang ibu-ibu dapat ialah kulit yang bertambah cantik, berat badan yang terkawal dan sakit gastrik yang berkurangan. Apa-apa pun, semuanya adalah atas izinNYA juga.


Bagi mendapatkan Set Penyusuan Shaklee yang lengkap ataupun yang bajet, silalah hubungi cikT di talian 013-3889522 melalui sms atau whatsapp.

CikT
The Lovely Mamipreneur
013.388.9522



Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment