5 Resepi ESP

Dari mula-mula cikT rasa ESP dulu, cikT memang suka minum campur dengan susu. Tapi cikT tukar-tukar jugalah kadang-kadang tu. Kat sini cikT nak kongsikan beberapa resepi ESP yang boleh dicuba.
 
1. ESP dengan fresh milk
Yang ni memang kegemaran cikT. Bila masukkan ESP dalam susu, memang pekat melekatlah rasanya.
 
 
 
2. ESP dengan kurma atau madu
ESP ni didatangkan tanpa gula atau pemanis tiruan, jadi bila bancuh kosong memang agak tawar rasanya. Bagi yang ingin dapatkan sedikit rasa manis, cikT cadangkan anda cuba campur kurma yang dah dicarik-carik dan direndam sedikit air atau campurkan madu sedikit. Selain rasa manis, anda dapat khasiat kurma atau madu sekali.
 

 
3. ESP dengan almond
Ramai yang dah tahu kebaikan dan khasiat kacang almond ni. Selain khasiat vitamin B dan E, almond juga memiliki kandungan mineral yang bermanfaat bagi tubuh seperti kalsium, magnesium, zat besi dan zink. Untuk campuran almond, anda boleh kisar almond dan bancuh bersama ESP atau campurkan almond milk. CikT guna serbuk almond yang dibeli dari kedai organic dan campurkan dengan sedikit madu.
 

 
4. ESP dengan ketulan ais (smoothie)
Resepi yang ni cikT dapat dari rakan SID lain juga. Caranya kita bacuh dulu ESP dengan sedikit air, kemudian kisarkan ketulan ais. Sedap tau minum sejuk-sejuk. Anda boleh campurkan sedikit madu.
 

 
5. ESP dengan buah-buahan
Samada dalam bentuk jus atau smoothie, anda boleh pilih jenis buah yang digemari dan campurkan saja dengan ESP. Oh, bertambah muluslah kulit kita.
 

 
Sebenarnya anda boleh pelbagaikan lagi resepi ESP ni supaya tak rasa jemu. Lagipun sebagai mak-mak prihatin ni kan kita nak bagi anak-anak mendapat  khasiat yang terbaik. Kepelbagaian resepi ini mungkin membantu menghilangkan rasa bosan juga.
 
CikT nak ingatkan yang pengambilan ESP terhad kepada 3 sudu besar sehari. Ini bagi mengelakkan tubuh kita mengambil sumber protein yang berlebihan. Pengambilan protein berlebihan boleh mengakibatkan kerosakan buah pinggang.
 
Lagi satu ingatan dari cikT, ESP tak boleh dibancuh dengan air panas kerana ia boleh mematikan khasiat protein itu sendiri. Cukup sekadar dengan air suam atau air sejuk.
 
CikT harap perkongsian ini membantu menghilangkan kegusaran anda tentang resepi ESP.
Untuk mendapatkan atau ingin mencuba ESP, anda boleh hubungi (whatsapp) cikT 013-388 9522.
 
Selamat mencuba!
 
Ikhlas,
CikT

Share this:

Tentang Siti

Mami paling best untuk 4 orang anak syurga. Suka berkongsi tentang kesihatan, keibubapaan, masakan dan semuanya.

0 comments:

Post a Comment